Проценат деце узраста 36–59 месеци која се правилно развијају у најмање три од следећа четири домена: познавање слова и бројева, физички развој, социјално-емоционални развој и учење. За израчунавање индекса раног развоја детета (ECDI) коришћен је модул од 10 делова. Основна сврха овог индекса је да се обезбеде информације потребне за сачињавање јавних политика у вези са развојем деце у Србији. Индекс је базиран на изабраним параметрима развоја које деца треба да достигну до 3 и 4 године. При одређивању да ли се дете развија у складу са својим узрастом, коришћено је 10 ставки у четири домена: - писменост/познавање бројева: идентификовање да ли се дете развија у складу са одговарајућим развојним параметрима базирано је на информацији да ли може да препозна/наведе најмање десет слова азбуке/абецеде, да ли може да прочита најмање четири једноставне, популарне речи, као и да ли зна да именује све бројеве од један до 10. Ако су испуњене најмање две од поменутих ставки, онда се сматра да се дете развија у складу са одговарајућим развојним параметрима; - физички развој: уколико дете може да подигне мали предмет помоћу два прста, нпр. штап или камен са земље, и/или мајка/старатељ не изјави да је дете понекад превише болесно да би се играло, онда се сматра да се дете развија у складу са одговарајућим развојним параметрима у физичком смислу; - социо-емоционални развој: сматра се да се дете развија у складу са одговарајућим развојним параметрима уколико су испуњене две од следећих ставки: ако се дете добро слаже с другом децом, ако дете не шутира, не уједа или не удара другу децу и ако дете може да одржи пажњу; - учење: ако дете уме да извршава једноставна упутства о томе како да нешто правилно уради и/или ако може самостално да обави неки задатак који му је дат, онда се сматра да се дете развија у складу са одговарајућим развојним параметрима у домену учења. ECDI је израчунат као проценат деце која се развијају у складу са одговарајућим развојним параметрима у најмање три од четири домена. Резултати су представљени у табели CD.5. https://unstats.un.org/sdgs/metadata/files/Metadata-04-02-01.pdf