GAS KG bus

Објављено 20. јул 2020.

Agencija DVAS

Agencija za развој софтверских решења и софтверску подршку у области система квалитета

1 скуповa података
2 примера употребе

Информације

Публикација

  • autobus
  • broj-putnika
  • ekg
  • geolokacija
  • gradski-saobracaj
  • javni-saobracaj
  • javni-transport
  • kgbus
  • kragujevac
  • protok-putnika
  • stajaliste
  • vreme-dolaska

Интеграција

Пермалинк

Опис

Корисничко име: gost
Лозинка: gost

Град Крагујевац последњих година представља лидера како у сфери дигитализације јавног транспорта тако и у примени концепта отворених података. Како су тренутно на располагању отворени подаци о линијама и планираном реду вожње у јавном превозу, њихово укрштање са реалним и у реалном времену доступним подацима би омогућили велики потенцијал за подизање квалитета услуге јавног превоза.
Како сва возила под управом ГАС (Градска Саобраћајна Агенција) Крагујевац имају уграђене ГПС локаторе/бројаче уласка и изласка путника, укрштањем тих података са планираним подацима добијала би се сва временска одступања и број путника у возилима у реланом времену и on-line.
Предложено апликативно решење (под радним називом ГАС за Све Нас) би омогућило:

I. On-line (у реалном времену) увид у параметре од значаја за кориснике услуга јавног превоза грађане (планирано време доласка возила, очекивано време доласка, број путника у возилу)
a) Предлог: Сваки корисник би уносом шифре стајалишта у мобилну апликацију добио скуп информација (Линија/Очекивано време/Број путника у возилу)

II. Прикупљање података о задовољству crowdsourcing-ом од стране корисника јавног транспорта
b) Предлог: При сваком упиту (под а) корисник би пре добијања информација о тренутним параметрима превоза морао да попуни анкету од највише три понуђене опције (на пример, Возило: Касни, Мало касни, На време; Возило: Пуно, Има места, Празно; Возило: Чисто, Прихватљиво, Прљаво и слично)

III. Преглед, праћење трендова, алармирање и анализу свих историјских података (I и II) од стране ГАС-а и локалне самоуправе на основу којих би се реализовала побољшања, корективне и превентивне мере у пословним процесима јавног превоза.
Бенефити обрађених података из система за аутоматско бројање путника су следећи: Оптимизација возног парка, Оптимално планирање реда вожње, Побољшање квалитета услуге, смањење трошкова, преглед коришћења капацитета возила, израда различитих анализа која ће допринети побољшању квалитета услуге, контрола успешности наплате (у пресеку са е-тикетингом), преглед оптерећења по стајалиштима и др.

Коришћени скупови података 1

Дискусија између организације и заједнице око овог примера употребе.

Још примера употребе

Открите још примера употребе.